Loader ...
Loader...

Odense Kommune

SideWalk har leveret og servicerer to mobilapps til Odense Kommune


Kemi app:
Udfordringen var, at arbejdstilsynet kræver, at alle kemiske stoffers sikkerhedsdatablad (SDS) skal være tilgængelige for de ansatte i kommunen via Arbejds Plads Brugsanvisninger (APBer). Det betød store mængder udprintning af disse på samtlige lokationer i kommunen og arbejdstimer med at holde disse opdateret.

Løsningen blev en elektronisk udgave der er lettilgængelig via en mobilapp.

Via en web-database kan Odense Kommune nu oprette og opdatere deres APBer + SDSer. Med SideWalks webbaserede løsning + mobilapp kan de ansatte i Odense Kommune nu få adgang til deres APBer 24 timer i døgnet på hvilken som helst PC eller Mobil med adgang til internettet.


Risikostyrings app:
Udfordringen var, at der tit gik for lang tid når en ansvarlig skulle risikotjekke de enkelte afdelinger samt en ansat stødte på et farligt forhold som skulle indrapporteres.

Løsningen blev en risikostyrings app hvor de ansvarlige nemt og elektronisk kan risikovurdere de enkelte afdelinger. De ansatte kan nemt indrapportere og risikovurdere eventuelt farlige forhold INDEN de udvikler sig til f.eks. en arbejdsulykke.

Via SideWalks risikostyrings app bliver de indrapporterede farlige forhold og vurderinger indsendt som en handleplan til kommunens eksterne APV system som ligger i Saftynet.


Alle løsninger er udviklet til Android og iOS. 

Tilknyttede løsninger